تاخیر در ارسال لیست بیمه از سوی کارفرما
🔴نکته در خصوص تاخیر در ارسال لیست بیمه از سوی کارفرما
🔰🔰🔰🔰
➕مهلت قانونی جهت تحویل لیست وپرداخت حق بیمه هر ماه حداکثر تاپایان آخرین روز ماه بعد است, یعنی کارفرما مکلف است لیست بیمه مهرماه را تا پایان آبان ماه به تامین اجتماعی ارسال کند
➕البته در کارگاههای تا ٥ نفر این مهلت تا آخرین روز دوماه بعد خواهد بود
➕اگر در ارسال لیست تاخیر شود یا لیست رد نشود , یا اینکه در پرداخت حق بیمه تاخیر شود کارفرما جریمه خواهد شد
➕جریمه تاخیر ارسال لیست (باتوجه به میزان حق بیمه متعلقه) ، به میزان ٢% حق بیمه ماهیانه (برای هر ماه تاخیر در پرداخت ) ، محاسبه و مطالبه میشود
➕اگر کارفرما به دلیل تاخیر درپرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن ( همچنین تاخیر یا عدم ارسال لیست ) مشمول جریمه شود و اصل حق بیمه و بیمه بیکاری را قبل از صدور برگ اجرایی ( بطور کامل ) پرداخت نماید , ازپرداخت ٣٠% جریمه های مربوطه معاف خواهد بود
➕توجه شما را جلب میکنم به این نکته که اگر برگ لازم الاجرا، پرداخت نشود نه تنها تخفیف ٣٠% جریمه های متعلقه لغو میشود بلکه یک بیستم بدهی نیز به عنوان جریمه به آن اضافه خواهد شد
برای همچین کارفرمایی جای بسیار تاسف داره