امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

راهنمای پلمپ دفاتر قانونی

يكشنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۱، ۰۹:۱۰ ق.ظ


پلمپ دفاتر قانونی

راهنمای پلمپ دفاتر قانونی 

🔰🔰🔰🔰🔰


D1

برای شروع ، باید اظهارنامه الکترونیکی مربوطه را در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه تکمیل کنید. برای کسب  اطلاعات بیش تر به این نشانی مراجعه کنید که تصویر صفحه اول آن در عکس بالا به نمایش در آمده است.

اگر به بخش پذیرش اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی مراجعه کنید، از شما خواسته می شود که ۵ قسمت مختلف به شرح  زیر را تکمیل کنید:

· ورود اطلاعات متقاضی با ذکر سال مالی، ماه مالی، روز مالی، شماره همراه

· ورود اطلاعات شخصیت حقوقی

· ورود اطلاعات تکمیل کننده اظهارنامه

· ورود اطلاعات کلیه اعضای هیات مدیره موسسه /شرکت بر اساس آخرین تغییرات روزنامه رسمی

·  ارائه اطلاعات سمت هیات مدیره شرکت / موسسه

شما برای ارائه اظهارنامه الکترونیکی پلمب دفاتر قانونی، باید شناسه ملی  موسسه/شرکت را بدانید. برای این کار به سایت سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور مراجعه کرده و با پر کردن اطلاعات در فرمی  که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید، شناسه ملی را دریافت کنید.

D2

برای  دریافت  شناسه ملی شرکت،  باید شماره ثبت شرکت را داشته باشید و نام شرکت را در فرم اینترنتی وارد کنید. سازمان ثبت  کننده، نوع شخصیت،  اداره کل و واحد ثبتی نیز در صورت نیاز وارد کنید.

D3

وقتی اطلاعات را وارد کردید، روی گزینه جستجو کلیک  کنید. سپس، شناسه ملی شرکت مورد نظر، نام شرکت و وضعیت (معتبر یا غیر معتبر) به نمایش در می آید. با شناسه ملی ۱۱ رقمی  که دریافت کردید، بقیه فرآیند اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی را دنبال کنید.

اکنون با داشتن اطلاعات شناسه ملی شرکت، به صفحه اظهارنامه باز می گردیم/

D4

اطلاعات را وارد کرده و روی گزینه گام بعدی، کلیک می کنیم.  صفحه ای که عکس آن در زیر مشاهده می شود، به نمایش در می آید.

D5

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، اطلاعات شخضیت حقوقی مرجع ثبت شرکت ها که متقاضی دفاتر پلمب است به نمایش در آمده است.  شامل تاریخ ثبت شرکت، شناسه ملی شرکت، نوع شرکت (اینجا مسئولیت محدود)، نشانی و واحد ثبتی در استان مربوطه.  با کلیک بر روی  بخش تایید اطلاعات شخصیت حقوقی، وارد گام بعدی می شوید.

توجه داشته باشید که دفاتر قانونی پس از پلمب الکترونیکی، فقط به نشانی قانونی اعلامی شخصیت خقوقی ارسال می شود. ملاک استناد نیز، اطلاعات مندرج در سایت ILENC.IR است. بنابراین اگر آدرس فعلی شما با آدرس اعلامی در این سایت، مغایرت دارد، با آگهی روزنامه رسمی خود به مرجع ثبتی در استان محل سکونت مراجعه کنید. اگر مرسوله حاوی دفاتر قانونی به هر دلیلی به دفاتر منخب پستی، برگشت بخورد، محموله دوباره با ارائه درخواست مکتوب اشخاص حقوقی با ارائه مستندات، ارسال می شود.  لذا تحویل دستی در باجه های پستی، ممنوع است.

D6

در این قسمت، شماره پیگیری و وضعیت شرکت متقاضی پلمب دفاتر قانونی به نمایش در آمده  است. در این بخش،  باید اطلاعات اعضای هیات مدیره، شامل، تابعیت، نام، جنیست، کد پستی،نشانی، شماره ملی، تاریخ  تولید و شماره موبایل وارد شود.

پس از آن که این اطلاعات وارد شد، یک پیامک حاوی این مضمون از سرشماره ۲۰۱۲۱۲ برای شما ارسال خواهد شد:

اظهارنامه پلمب دفاتر تجاری  شما با شماره پیگیری .. . . . . . . . پذیرش موقت گردید. برای کسب اطلاعات بیش تر به سامانه  SSAA.IR مراجعه نمایید. (اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری .. . )

وارد صفحه ای می شویم که تصویر آن در زیر به نمایش درآمده  است.

D7

در این صفحه  باید اطلاعات زیر وارد شود:

·                     نوع شخصیت

·                     نام فارسی شرکت/موسسه

·                     نام انگلیسی

·                     تاریخ تولد

·                     جنسیت

·                     کد پستی

·                     نشانی

·                     شماره ملی و شماره همراه

اطلاعات وارده با سامانه ثبت احوال به صورت آنلاین چک می شود و اگر مغایرتی باشد به شما در همان صفحه اعلام می شود و به بخش بعدی ارجاع نخواهید شد. لذا در ورود اطلاعات دقت کنید.

D8

اگر اطلاعات به درستی وارد شود، زیر صفحه ورود اطلاعات،  نام شخصی که اطلاعاتش  وارد شده، به نمایش در می آید که در عکس بالا مشاهده می کنید. وقتی اطلاعات مربوطه وارد شد، روی گزینه گام بعدی کلیک  کنید تا صفحه ای که عکس آن در تصویر  زیر ارائه شده است، به نمایش در آید.

D9

در این صفحه، باید اطلاعات اعضا هیات مدیره را بر اساس آخرین تغییرات روزنامه رسمی وارد کنید. اگر فردی از هیات مدیره است و خارج از شرکا می باشد  نیز اطلاعاتش وارد شود. تاریخ  شروع سمت و وضعیت حق امضا (ندارد یا حق امضا اوراق بهادار و تعهدآور) مشخص شود. مدت تصدی عضو هیات مدیره نیز باید مشخص شود.

وقتی این اطلاعات را وارد کردید، روی گزینه گام بعدی کلیک  کنید تا صفحه ای که عکس  آن در تصویر زیر ارائه شده است، به نمایش در آید.

D10

شما در این قسمت، بایستی نوع دفتر و تعداد برگ های دفتر و تعداد دفتر را مشخص کنید. نوع دفتر، به صورت دفتر کل یا رروزنامه بوده و تعداد برگ های دفاتر نیز ۵۰، ۱۰۰  و ۲۰۰ است. وقتی انتخاب کردید، روی گزینه ذخیره دفاتر  مورد تقاضا کلیک کنید تا وارد صفحه بعدی شوید.

نکاتی که باید توجه کنید به شرح زیر است:

1-اگر دفتری انتخاب کردید که صفحاتش پس از ورود اطلاعات در سال مالی مزبور کم بود، امکان سفارش درخواست در سال مالی بعد را دوباره ندارید.

2-متقاضی دفاتر خاص، بایستی دفاتر تهیه شده خود را به اداره پست مرکز استان تحویل دهد.

3-متقاضیان تهرانی بایستی دفاتر خاص تهیه شده را به پست چهار راه لشکر تحویل دهند.

4-شما باید هم دفتر روزنامه و هم دفتر کل پلمب شده را باید مشخص کنید و تعداد آن ها نیز ذکر  کنید.

 

D11

حال روی  گزینه گام بعدی کلیک  کنید. بخش آخر، تایید صحت اطلاعات ورودی است که می بایست در گام نهایی بررسی شود تا برگه تایید ورود اطلاعات و پرداخت هزینه ها برای شما به نمایش در آید.

پس از تکمیل اطلاعات در سامانه و انجام درست مراحل اینترنتی بر اساس آن چه در  این گفتار ارئه شد، می بایست روی بخش پذیرش نهایی کلیک کرده تا اصل اظهارنامه الکترونیکی پلمب دفاتر را دانلود، مهر و امضا کنید و با مدارک درخواستی، به اداره پست تحویل دهید تا اداره پست، دفاتر پلمب بر  اساس نیاز اعلامی شما را که در سامانه اعلام کردید، برایتان ارسال کند.

حال می بایست شماره پیگیری و تاریخ  تحویل مدارک به پست را در سامانه درج کنید تا اجازه پرداخت وجه دفاتر و پلمب ٖآن ها برای شما صادر شود تا پرداخت اینترنتی انجام دهید.

آخرین مهلت پلمپ دفاتر 1402

پلمپ دفاتر قانونی - http: //irsherkat. ssaa. ir


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۰۹
امیراستادهاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">