امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

۷نکته مهم که هنگام پلمپ دفاتر باید رعایت شود

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰ ق.ظ

دفاتر

۷نکته مهم که هنگام پلمپ دفاتر باید رعایت شود

🔰🔰🔰🔰🔰

پس از تأسیس شرکت باید ظرف دو ماه ضمن معرفی آن شرکت به اداره مالیات نسبت به اخذ دفاتر پلمپ اقدام شود. هم‌چنین در پایان سال مالی پس از درج هزینه‌ها و درآمدها در ابتدای سال مالی بعدی به دارایی تحویل داده می شود. این فرایند باید هرساله برای همه شرکت‌ها تکرار شود . درصورتی‌که حتی یک سال اخذ دفاتر پلمپ انجام نشود در آینده با مشکلات و جریمه مالیاتی روبرو می‌شوید

شرکت‌ها از لحظه ثبت ملزم به دریافت دفاتر پلمپ سالانه ای هستند که قانون آن‌ها را ملزم به داشتن کرده است. لیکن چنانچه فعالیت یا درآمد و هزینه‌ای در شرکت نداشته باشند، باید دفاتر را اخذ کرده و به شکل سفید به حوزه مالیاتی مربوط به محل کار خود تحویل دهند

توجه نمایید که مرجع پلمپ دفاتر مالیاتی اداره ثبت شرکت‌ها است.تقاضای پلمپ دفاتربه‌صورت اینترنتی باید انجام شود مرجع دریافت‌کننده دفاتر پلمپ اداره مالیات یا دارایی می‌باشد 

جهت ثبت دفاتر پلمپ شده سال۹۹باید قبل از پایان سال ۹۸ اقدام نمود

در هنگام پلمپ دفاتر نکاتی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه این نکات به‌صورت خلاصه بیان می‌شود

پلمپ

نکات مهم درهنگام پلمپ دفاتر

۱-بر اساس اطلاعیه‌های شرکت پست جمهوری اسلامی ایران متقاضیان می‌بایست جهت پلمپ دفاتر (روزنامه و کل) اقدام نمایند. با توجه به‌مراتب فوق به کلیه متقاضیان توصیه می‌گردد که به‌منظور تکمیل درخواست الکترونیکی پلمب دفاتر۹۹ از هم‌اکنون اقدام نمایند. در صورت عدم اقدام به موقع یا عدم آگاهی از روند فرآیند، دچار مسئولیت و چالش‌های قانونی در این خصوص می شوند

۲-حتی‌المقدور در ابتدای هرسال جهت دفاتر قانونی سال مالی بعد اقدام گردد. بهتر زمان حداکثر تا پایان دی‌ماه هرسال است. اگر درخواست پلمپ دفاتر خود را به اواخر سال موکول کنید به دلیل حجم بالای کار، احتمال اشتباه پست به‌وفور افزایش می‌یابد .در این صورت شمارا با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند

۳-بعد از دریافت دفاتر پلمپ شده برای تکمیل آن باید قوانین و مقررات مربوطه به‌طور کامل رعایت گردد. در این خصوص آئین‌نامه ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص نحوه تحریر دفاتر و چگونگی حفظ و نگهداری آن‌ها و تکالیف مربوطه را پیش‌بینی کرده است. بنابراین توصیه می‌شود مراتب آن به‌دقت مطالعه شود و حتماً رعایت شود

۴-پس از پایان عملیات پلمب، دفاتر مذکور از طریق شرکت پست به آخرین آدرس اقامتگاه قانونی شخصیت حقوقی ارسال می‌گردد. مقتضی است که نسبت به به‌روزرسانی آدرس مذکور از طریق ارائه صورت‌جلسه متناسب اقدام گردد. بدیهی است فراخوانی آدرس ثبت‌شده از سامانه جامع ثبت شرکت‌ها مبنای آدرس ارسالی دفاتر پلمب‌شده خواهد بود

۵-با توجه به تکالیف قانونی مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم اطلاعات پلمب دفاتر کلیه اشخاص از طریق ارتباط الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌گردد

۶-شرکت‌های جدید التاسیس می‌بایست بلافاصله بعد از ثبت شرکت هم برای سال مالی جاری و هم‌سال مالی بعد خود درخواست پلمب دفاتر را به‌صورت الکترونیکی تکمیل نمایند. در صورت عدم انجام وظایف فوق هرگونه مسئولیت عدم پلمب دفاتر طبق قانون با مدیران آن‌ها خواهند بود .شرکت در این صورت مشمول جرائم مالیاتی می‌گردد

۷-در شرکت‌های سهامی، داشتن دفتر سهام اجباری است ولی نیازی به پلمپ ندارد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۱۶
امیراستادهاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">