امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

savabegh tamin

۴روشی که به سادگی می‌توانید ،ازسوابق بیمه خود ،با استفاده از کد ملی استعلام بگیرید

🔰🔰🔰🔰🔰

ولی قبل از آن بد نیست بدانید که چرا استعلام گرفتن سوابق بیمه هر چند وقت یک بار ضرورت دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر سابقه بیمه هرچند کوتاه دارید تا انتهای متن با ما باشید.

مراقب باشید که کارفرما بیمه شما را به موقع پرداخت کند

پیش از این برای استعلام سوابق بیمه باید حتما کد بیمه خود را وارد می‌کردید که معمولا بیشتر افراد آن را نداشتند و برای دسترسی به آن به مشکل بر می‌خوردند. اما چندی است که بدون نیاز به کد بیمه می‌توانید برای استعلام سوابق بیمه با کد ملی خود اقدام کنید.

معیار بازنشستگی بیمه شدگان تامین اجتماعی به سوابق بیمه پردازی آن‌ها مربوط می‌شود و در صورتی که فردی بین ٢٠ تا ٣٠ سال (بستگی به نوع سختی کار) سابقه پراخت بیمه داشته باشد بازنشسته می‌شود و از مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی به حساب خواهد آمد و می‌تواند حقوق مستمری ماهانه دریافت کند.

پرداخت کردن بیمه توسط کارفرما در برخی موارد مشکلاتی را برای فرد بیمه شده ایجاد می‌کند که می‌توان از آن میان به تاخیر در واریز حق بیمه کارگر و کارمند شرکت از سوی کارفرما اشاره کرد. در بعضی موارد هم دیده شده است که کارفرما برای مدتی طولانی (گاهی حتی تا چند ماه) حق بیمه کارگر یا کارمند را پرداخت نمی‌کند و موجب ایجاد مشکلاتی برای او می‌شود.

به همین منظور بیمه شدگان می‌توانند به صورت ماهانه سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده کنند و از جزییات واریز حق بیمه خود مطلع شوند. به این ترتیب بیمه شدگان در صورت عدم بیمه پردازی می‌توانند پیگیر آن باشند.

هر فرد بیمه شده می‌تواند به راحتی از سوابق بیمه‌ای خود از زمان اولین واریزی تاکنون مطلع شود برای این کار باید ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی شود و سوابق بیمه با کد ملی را دریافت نماید.

روش‌های استعلام سوابق بیمه با کد ملی چه هستند؟

سوابق۱

۱- مشاهده سوابق بیمه از طریق سایت بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

برای مشاهده سوابق بیمه در سایت بیمه تامین اجتماعی ابتدا می‌بایست در این سایت ثبت نام کرد در صورتیکه قبلا در سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی ثبت نام نکرده اید، اینجا کلیک کنید

اگر قبلا در سایت سوابق بیمه ثبت نام کرده اید برای ورود و استفاده از سامانه سابقه بیمه اینجا کلیک کنید


سوابق۲

۲ مشاهده سوابق بیمه با کد دستوری USSD

یکی دیگر از راه‌های مشاهده سوابق بیمه بدون دانستن شماره بیمه، استفاده از کد دستوری USSD موبایل می‌باشد. از این طریق می‌توان از تاریخ و مبلغ آخرین حق بیمه واریزی توسط کارفرمای خود اطلاع پیدا کنید.

برای اینکار می‌توان کد دستوری #142* را با گوشی تلفن همراه شماره گیری کرده، سپس گزینه 1 که مربوط به استعلام تامین اجتماعی می‌باشد را انتخاب کنید.


سوابق۳

۳- مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با مراجعه حضوری

امکان دریافت و مشاهده سوابق بیمه با مراجعه حضوری به کارگزاری‌های تامین اجتماعی نیز وجود دارد. برای این کار با داشتن کارت ملی و دفترچه بیمه خود به نزدیکترین کارگزاری بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید.


سوابق۴

۴- مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با اپلیکیشن باجه شهروندی

و، اما یکی از راحت‌ترین روش‌های استعلام سوابق بیمه که برای آن فقط به کد ملی خود نیاز دارید استفاده از اپلیکیشن باجه شهروندی است. این اپلیکیشن فعلا فقط روی گوشی‌هایی با سیستم عامل Android قابل استفاده است. می‌توانید از لینک زیر به طور مستقیم این اپلیکیشن موبایلی را (که حجم بسیار کمی هم دارد) دانلود کنید و با استفاده از آن هر زمان که مایل بودید سوابق بیمه خود را به آسانی استعلام بگیرید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۲
امیراستادهاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">