امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

ماده ۳۷ قانون مالیات های مستقیم

چهارشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۲۰ ق.ظ

ق م م

ماده۳۷ قانون مالیاتهای مستقیم

🔰🔰🔰🔰🔰

حذف شده است.

-----------------------

*به موجب بند (۶) ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ مجلس شورای اسلامی ماده۳۷  حذف شده است. (تاریخ اجرا از ۱۳۹۵/۰۱/۰۱)

متن ماده۳۷ حذف شده بدین شرح است:

در صورتی که به موجب احکام دادگاه‌ها بر اساس حقوق مالی متوفی مالی به ورثه برسد. مدیران دفتر دادگاه‌ها مکلفند رونوشت حکم را به اداره امور مالیاتی مربوط ارسال دارند تا در صورتی که قبلا مالیات آن وصول نشده باشد اقدام به مطالبه مالیات گردد. این حکم در مواردی که اسناد و مدارک تازه‌ای مربوط به دارایی متوفی به دست آید نیز جاری خواهد بود. در صورتی که پس از قطعیت مالیات اسناد و مدارک تازه‌ای مربوط به بدهی متوفی یا عدم تعلق دارایی به وی ارائه گردد و در محاسبه مالیات موثر باشد پرونده امر جهت صدور رای مقتضی به هیات حل اختلاف مالیاتی ارسال و طبق رای هیات. اقدام خواهد شد. (تاریخ اجرا از اول سال ۱۳۸۱)

به موجب ‌ماده (۱۰) قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۲۷بهمن ماه ۱۳۸۰ این ماده اصلاح شده است.

*قانون مالیات‌های مستقیم. مصوب سوم اسفند ماه یک هزار و سیصد و ‌شصت و شش مجلس شورای اسلامی:

‌‌ماده۳۷ - در صورتی که به موجب احکام دادگاه‌ها بر اساس حقوق مالی متوفی. مالی به ورثه برسد مدیران دادگاه‌ها مکلفند رونوشت حکم را به ‌حوزه مالیاتی مربوط ارسال دارند تا در صورتی که قبلا مالیات آن وصول نشده باشد اقدام به مطالبه مالیات گردد. این حکم در مواردی که اسناد و مدارک ‌تازه‌ای مربوط به دارایی متوفی به دست آید نیز جاری خواهد بود. در صورتی که پس از قطعیت مالیات. اسناد و مدارک تازه‌ای مربوط به بدهی متوفی ‌ارائه گردد و در محاسبه مالیات موثر باشد پرونده امر جهت صدور رای مقتضی به هیات حل اختلاف مالیاتی ارسال و طبق رای هیات اقدام خواهد شد. (تاریخ اجرا از اول سال ۱۳۶۸)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۸
امیراستادهاشمی

نظرات  (۱)

عالیه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">