امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

کمک هزینه کفن و دفن به چه کسانی تعلق می گیرد

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۵ ق.ظ

کفن ودفن

کمک هزینه کفن و دفن  به چه کسانی تعلق می گیرد.

🔰🔰🔰🔰🔰

یکی دیگر از حمایت های سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن بابت فوت مشمولین متوفی به خانواده آنان است .هدف از پرداخت این کمک هزینه، جبران بخشی از هزینه هائی است که بازماندگان متوفی متقبل می شوند. از تاریخ ۲۰/۱۱/۸۶ به منظور مساعدت بیشتر ،در صورت فوت همسر مشمولین اصلی نیز کمک هزینه کفن ودفن به آنان پرداخت می شود.

شرایط لازم برای در یافت کمک هزینه کفن و دفن:

کمک هزینه کفن و دفن ، علاوه بر بازماندگان افراد بازنشسته ،به بازماندگان مستمری بگیران ازکارافتاده کلی و بیمه شدگان اجباری و اختیاری و مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز پرداخت می شود.شرط اصلی پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به بازماندگان، برقرار بودن ارتباط بیمه ای متوفی با سازمان در زمان فوت است.

دریافت کنندگان کمک هزینه کفن و دفن:

کمک هزینه کفن و دفن به همسر،فرزند و یا پدرو مادر بیمه شده یا مستمری بگیر متوفی، همچنین به آن دسته از مشمولین که بعد از تاریخ ۲۰/۱۱/۸۶ همسر خود را از دست داده اند پرداخت می شود. این کمک هزینه پس از انجام مراحل کفن و دفن بیمه شده متوفی ، با ارائه اسناد و مدارک مربوط، از سوی شعب سازمان تأمین اجتماعی قابل پرداخت است.

میزان کمک هزینه کفن و دفن:

مبلغ کمک هزینه کفن ودفن بابت فوت بیمه شدگان اجباری ، اختیاری ، مقرری بگیران بیمه بیکاری ، همکاران سازمانی و مستمری بگیران اعم از بازنشستگان واز کار افتادگان کلی که تاریخ فوت آنان از ۲۰/۱۱/۸۶ به بعد باشد معادل حداقل دستمزد ماهیانه سال فوت می باشد. در خصوص مشمولینی که تاریخ فوت آنان قبل از ۲۰/۱۱/۸۶ باشد مبلغ کمک هزینه کفن ودفن با توجه به تاریخ فوت و جمعیت شهر محل دفن تعیین می گردد.

 مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه کفن ودفن:

با ارایه مدارک زیر ، می توان برای دریافت کمک هزینه کفن ودفن اقدام کرد:

  • گواهی فوت بیمه شده یا مستمری بگیر

  • اصل دفترچه درمانی متوفی

 نکته : این حمایت ها به افراد زیر قابل پرداخت نمی باشد

  • بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد

  • بیمه شدگان شاغل در کار گاههای دارای قرارداد واگذاری ۱%و ۷% وجوه مبنای کسر حق بیمه که پرداخت این تعهد به عهده کارفرماگذاشته شده است.

  • مستمری بگیران بازنشسته واز کار افتادگان کلی که مشمول پرداخت حق سرانه درمان می باشند .

  • کارکنان شرکت ها و موسسات دولتی مشمول قانون تامین اجتماعی که تابع نظام هماهنگ پرداخت حقوق می باشند و موسسه آنان به استناد قانون ((پرداخت پاداش خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان دولت)) و اصلاحیه آن مکلف به پرداخت هزینه کفن ودفن کارکنان خود می باشند .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۵
امیراستادهاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">