امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

جزوه آموزشی تسهیلات واعتبارات

شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۱۵ ب.ظ


تسهیلات


تعاریف وانواع وام وتسهیلات

وام قرض الحسنه

وام قرض الحسنه که البته دریافت آن این روزها از بانکها بیشتر شبیه رویا است تنها تسهیلاتی است که همه بانکهای کشور موظف هستند بر اساس میزان اعتباری که دولت به آنها ابلاغ کرده است با شرایط یکسان در اختیار متقاضیان قرار دهند.

دریافت این نوع از تسهیلات هم به همین سادگی نیست. خصوصا در سالهای اخیر بانکها خیلی رغبتی به اعطای آن ندارند و این در حالی است که بیشترین تقاضای وام در کشور از این نوع است. البته در کنار بانکهای دولتی بانک قرضالحسنه مهر ایرانیان هم این نوع تسهیلات را با شرایط خاص عرضه میکند. بانک قرض الحسنه رسالت این روزها بهترین بانک برای پرداخت قرض الحسنه است.

برخی از انواع تسهیلات هم با معرفی نهادهای غیربانکی ولی توسط بانکها ارائه میشود. در این موارد بانکها شرایط لازم را برای دریافت وام به شما میگویند. به عنوان مثال اغلب وامهای بانک کشاورزی به معرفی سازمانهای کشاورزی احتیاج دارد و معرفی نمایندگان مجلس، میتواند نقش تسریع و تسهیلکننده در اعطای وام داشته باشد.

وام مسکن

دیگر این روزها همه میدانند برای دریافت وام خرید و ساخت مسکن باید یکراست به یکی از شعب بانک مسکن بروند. وامهای بانک مسکن بر اساس دوره سپرده گذاری و با محدودیت هایی در زمینه مسکن خریداری، احداث یا تعمیر شده پرداخت می شود.
کارکنان دولت برای دریافت تسهیلات از این بانک از امتیاز ویژه ای در دریافت وام مسکن برخوردارند. این وامها به افرادی که صاحب حساب در بانک مسکن هستند پرداخت می شود ولی قابل انتقال به بستگان درجه یک است.

زمان بازپرداخت وام مسکن ۶تا ۱۸ سال است که به دوره سرمایه گذاری فرد در بانک ارتباط دارد. نرخ این وام هرساله در بسته پولی بانک مرکزی تعیین می شود. البته بانک مسکن آنقدر شرایط و آئین نامههای پیچیده و محدودکننده ای دارد که پیشنهاد می شود قبل از اقدام به افتتاح حساب در این بانک برای دریافت وام با یک کارشناس حقوقی خبره مشورت کنید.

بانک مسکن یک نوع وام مخصوص با عنوان حساب پس انداز مسکن جوانان هم دارد. شما می توانید از هم اکنون برای کودکان خود در این بانک حساب باز کنید تا در آینده به آنها وام پرداخت شود.

وام های صنعتی

برای گرفتن وام در حوزه صنعت، از تمام بانک ها می شود اقدام کرد. اما بانک صنعت و معدن یکی از بانک هایی است که وام هایی مخصوص در این بخش دارد. این بانک به طرح های معدنی و صنعتی وام می دهد و گاه تا ۸۵ درصد هزینه ها را به صورت تسهیلات تامین می کند. وام های ارزی این بانک هم که از صندوق ذخیره ارزی پرداخت می شود، نرخ سود مناسبی دارد. نکته جالب توجه آن است که گاهی این بانک، وام ها را به صورت اقساط پرداخت می کند ولی به صورت یکجا نسبت به دریافت آن اقدام می کند.

وام های مضاربه ای

مضاربه بازرگانی داخلی، صادرات، واردات، مشارکت مدنی بازرگانی، تولیدی، صادراتی، مسکن و ساختمان، فروش اقساطی مواد اولیه، ماشین آلات، مسکن، سلف، اجاره به شرط تملیک، قرض الحسنه ازدواج، تعمیر و تامین مسکن، کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی و جعاله، عنوان وامهایی است که در بانک سپه پرداخت میشود اما بیشتر مشتریان این بانک که قدیمی ترین بانک کشور هم هست آن را با وام های مضاربه ای می شناسند.

دریافت
عنوان: جزوه آموزشی تسهیلات واعتبارات
حجم: 148 کیلوبایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۰
امیراستادهاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">