امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

اوراق مشارکت چیست چه ویژگی های دارد

سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ق.ظ

اوراق مشارکت

اوراق مشارکت، اوراق بهادار با نام یا بی نامی است که به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین و برای تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرحهای عمرانی انتفاعی دولت یا برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت ایجاد، تکمیل و توسعه طرح های سود آور تولیدی، ساختمانی و خدماتی منتشر می شود و به سرمایه گذارانی که قصد مشارکت در اجرای طرحهای یاد شده را دارند از طریق عرضه عمومی واگذار می‌شود.


ویِژگی‌های هر اوراق مشارکت منتشره مثل مبلغ اسمی هر ورقه مشارکت، نرخ سود علی‌الحساب و مقاطع پرداخت آن، تاریخ سررسید اوراق مشارکت، زمان پذیره نویسی، شرایط بازخرید زودتر از سررسید، تعداد اوراق منتشره، نوع اوراق، ضامن، امین و عامل اوراق مشارکت در اطلاعیه‌های پذیره نویسی اوراق منتشر می‌شوند.

ضامن شخص حقوقی است که بازپرداخت سودعلی الحساب، اصل مبلغ اوراق مشارکت و مابه التفاوت سود قطعی یا علی الحساب را تضمین می‌کند.

امین شخص حقیقی یا حقوقی مورد تآیید سازمان بورس و اوراق بهادار است که نسبت به مصرف وجوه، نگهداری حساب‌ها و صورت‌های مالی طرح رسیدگی و اظهار نظر می‌نماید.

عامل بانک یا کارگزاری بانکی است که از طرف ناظر نسبت به عرضه اوراق برای فروش، پرداخت سود علی الحساب و اصل مبلغ در تاریخ سررسید و مابه التفاوت سود قطعی و علی الحساب طرف قرارداد عاملیت، مبادرت می‌ورزد.


کارمزد معاملات اوراق مشارکت

باخریدو فروش اوراق مشارکت درصدی به عنوان کارمزد معاملات از حساب سرمایه گذار کسر می گردد. اوراق مشارکت معاف از مالیات می باشند. کارمزد معاملات اوراق مشارکت به شرح زیر می باشد

 کارمزد خرید: ۰٫۰۷۲۶ درصد                                                 

کارمزد فروش: ۰٫۰۷۷۴ درصد

اوراق


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۰
امیراستادهاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">