امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

افراد موظف به ارسال گزارش معاملات فصلی

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰ ق.ظ

گزارشات فصلی

چه افرادی موظف به ارسال گزارش معاملات فصلی هستند؟

طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم افراد حقیقی و حقوقی که در بند های الف و ب ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم از انها نام برده شده است مکلف هستند که گزارش معاملات فصلی خود را در پایان هر فصل در مهلت مقرر شده تهیه و به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند .

مشمولین بند الف افرادی هستند که در قانون مکلف شده اند تمامی رویداد های مالی و صورت معاملات خود را در دفتر روزنامه و دفتر کل  ثبت کرده و اسناد و مدارک مربوط به آنها را هم نگهداری کنند از مشاغل بند الف می توان به دارندگان کارت بازرگانی و صادر کنندگان و وراد کنندگان ، صاحبان کارخانه ها و واحد های تولیدی و خدماتی ، صاحبان معادن و موسسات حسابداری و حسابرسی و رایانه ای ، دارندگان مدارس غیر انتفاعی و سرای سالمندان و آرایشگاهها ، بیمارستانها و درمانگاههای خصوصی و زایشگاهها ، هتل ها و مراکز هنری اشاره کرد .

و همچنین اشخاص مشمول بند ب مودیان حقیقی یا حقوقی هستند که قانون انها را موظف به ثبت و نگهداری صورت معاملات در دفتر هزینه و درآمد کرده است .مشاغل بند ب که مشمول ارسال صورت معاملات فصلی هستند نیز شامل  وکلا ، کارشناسان دادگستری ، مشاوران حقوقی و حسابرسان رسمی ، طلا فروشان و کارگزاران و فروشندگان اهن آلات می باشند .


 مهلت

صورت معاملات فصلی باید در چه تاریخی به سازمان امور مالیاتی ارسال شود

این گزارشات باید در پایان هر فصل و حداکثر تا یک ماه پس از پایان هر سه ماه به سازمان امور مالیاتی ارسال گردد.  عدم ارسال صورت معاملات فصلی یا ارسال آن بعد از مهلت مقرر می تواند مودیان را مشمول جرایم مالیاتی مربوطه نماید .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۶
امیراستادهاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">