امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

هفت خوان یک مصاحبه استخدامی

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵ ق.ظ

مصاحبه

مصاحبه استخدامی را می توان مهمترین و سخت ترین خوان استخدام دانست. مرحله ای که اگر به سلامت آن را پشت سر گذارید، می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که از خیل بیکاران جدا شده و به جمع شاغلان می پیوندید.

1-از آینده صحبت کنید

انتظار مصاحبه کنندگان با تجربه این است که کسانی که در برابرشان برای پاسخگویی قرار می گیرند، از آینده و گام هایی که قرار است بردارند، صحبت کنند.

تلاش کنید تا با امید به آینده برنامه هایی که در سر دارید را با مصاحبه کننده در میان بگذارید.

2-"صحبت پایانی" نشانه خوبیست

اگر مصاحبه کننده در پایان پرسش و پاسخ از شما بخواهد حرفهای از قلم افتاده را بزنید، نشان می دهد که پاسخ های شما به سوالاتش تا حدی رضایتش را جلب کرده و مشتاق است چیزهای بیشتری از شما بداند. پس دقت کنید که این سوال را هیچگاه سرسری نگیرید.

3-صحبت از موقعیت شرکت، چراغ سبز مصاحبه کننده

وقتی مصاحبه کننده در برابر شما از موقعیت شرکت یا نهاد متبوع خود یا موقعیت شغلی شما برایتان صحبت می کند، نشان از این دارد که می خواهد احساس شما را نیز نسبت به این نهاد یا موقعیت بداند و این یعنی یک گام دیگر به جلو.

4-کم حوصلگی یا قطع کردن حرف شما

اگر مصاحبه کننده در حین صحبت شما، حرفتان را قطع کرد یا احساس کردید کسل است و حوصله حتی شنیدن حرف های شما را هم ندارد، بدانید که اوضاع چندان بر وفق مرادتان نیست، یا شکل صحبت کردنتان را عوض کنید یا کلا بی خیال این کار شوید

5-وقت صرف کردن مصاحبه کننده برای پاسخ دادن به شما

معمولا مصاحبه کننده ها برای کسانی وقت می گذارند که احساس کنند به کار شرکت یا نهادشان می آیند. اگر مصاحبه کننده با حوصله به سوالات احتمالی شما پاسخ داد، نشانه این است که نظر مثبتی روی توانایی های شما دارد. پس سعی کنید سوالات خوبی بپرسید، طوری که نظر او را عوض نکنید.

6-صرف زمان زیاد برای یک مصاحبه

مصاحبه کنندگان بدون تردید همواره دنبال فرصتی هستند که از شر مصاحبه شونده ای که بدردشان نمی خورد خلاص شوند و خیلی زود به این گفتگو پایان می دهند. اما معمولا اگر کسی نظرشان را جلب کند، سعی می کنند اطلاعات بیشتری از توانایی هایش داشته باشند و این به معنای طولانی شدن وقت مصاحبه است.

7-معرفی به فرد دیگر برابر با گذر از یک خوان

وقتی مصاحبه شونده شما را به فرد دیگری در همان شرکت یا اداره معرفی می کند، به این معناست که مرحله اول را به خوبی پشت سر گذاشته اید و حالا باید خود را آماده گذر از مرحله بعد کنید. پس غرولند را کنار بگذارید و به جای آن خوشحال باشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۳۱
امیراستادهاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">