مراحل صدور و تمدید گواهی ارزش افزوده

سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵ ق.ظ
  • نویسنده : امیر استادهاشمی
  • بازدید : [۳۰] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: مالیاتی ,

ارزش افزوده

·         گواهی ارزش افزوده چیست؟

گواهینامه ارزش افزوده به برگه ای A5 گفته می شود که از طرف سازمان امور مالیاتی صادر می شود.این گواهینامه، بنا به تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده، به صورت 6 ماهه یا یک ساله صادر می شود، که بعد از پایان تاریخ اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به تمدید اعتبار از حوزه مالیاتی می باشند.کلیه خریداران موظفند هنگام پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشندگان، گواهینامه ثبت نام را از آن ها درخواست کرده و پس از رویت آن، و اعتبار تاریخ نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.همچنین کلیه فروشندگان کالا و خدمات مشمول این قانون، ملزم به ارائه گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده به مشتریان خود می باشند.لازم به یادآوری است  ، منظور از ارزش افزوده ، تفاوت بین ارزش کالا ها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین می باشد.


·         مشمولین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

_ کلیه اشخاص حقوقی فعال با هر حجم از فروش یا درآمد ( کالا و خدمت ) به استثنای اشخاص حقوقی با فعالیت های صرفاَ معاف موضوع 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، که به موجب فراخوان های قبلی تاکنون برای اجاره قانون فراخوان نشده اند ، مشمول اجرای قانون خواهند شد.

_ اشخاص حقوقی که بعد از تاریخ اجرای قانون فراخوان نیز ایجاد، تاسیس و به ثبت می رسند و یا شروع به انجام فعالیت می کنند، در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد ( کالا و خدمت ) از اولین دوره مالیاتی بعد از شروع فعالیت ( عرضه و کالا و ارائه خدمات ) مشمول اجرای قانون می باشند.


·         مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اولیه ارزش افزوده

1).تصویر مدارک شناسایی کلیه ی اعضای شرکت

2) کد اقتصادی

3)  آگهی تاسیس شرکت و آگهی تغییرات شرکت ( در صورت وجود )

4) گواهی فعالیت یا نام شرکت در سامانه رتبه بندی

5) نشانی و  کد پستی  پیمانکار

6) کد پستی دفتر و محل فعالیت 

7) وکالتنامه


·         مدارک مورد نیاز برای مرحله آخر ارزش افزوده

1). کد اقتصادی

2) کلیه ی مدارک اعضا

3) آگهی آخرین تغییرات شرکت ( در صورت وجود )

4) نام بانک شرکت

5) نام شعبه بانک

6) کد شعبه

7) شماره حساب

8) تلفن و آدرس هیات رییسه


·         مراحل تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده

1) ثبت نام اولیه ارزش افزوده شرکت

مراحل  ثبت نام تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده به صورت آنلاین :

-  ابتدا به سایت http://evat.ir  مراجعه کنید.

-  سپس بر روی گزینه ی درخواست گواهینامه ثبت نام کلیک کنید.

درخواست گواهی1


-  در صفحه وارد شده نام کاربری و کلمه عبور را وارد نمایید.

درخواست گواهی2


-  سپس ، فرم درخواست گواهینامه ثبت نام نمایان می گردد.در این فرم، شماره اقتصادی را وارد کنید و به تکمیل سایر اطلاعات خواسته شده

درخواست گواهی3

نظیر نام و نام خانوادگی، شماره ملی و آدرس بپردازید.

-  چنانچه قصد تمدید گواهینامه ارزش افزوده را دارید گزینه ی " دارای گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده هستم " را انتخاب نموده و اطلاعات

آخرین گواهینامه خود را وارد نمایید.                                                                             

-  در آخرین مرحله ،بر روی گزینه ثبت درخواست کلیک نموده و با انتخاب چاپ درخواست، از فرم خود پرینت بگیرید.لازم به ذکر است، پس از" ثبت درخواست " کد پیگیری به شما اعلام می گردد که جهت پیگیری درخواست ها در آینده لازم خواهد بود.

درخواست گواهی4

2) ارائه ی برگ ثبت نام اولیه همراه با مدارک ذکر شده

3) ثبت نام مرحله دوم ( پس از آمدن رمز عبور )

4) ارائه ی کلی مدارک به اداره دارایی

گواهی


·         شرایط صدور گواهی ارزش افزوده دریک نگاه

گواهی ارزش افزوده
ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی