امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

اقدامات مهم برای پلمپ دفاتر مالیاتی

چهارشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ق.ظ

پلمپ دفاتر

زمان پلمپ دفاتر قانونی قبل از شروع سال مالی است. بعنوان مثال شرکتی که پایان سال مالی آن ۲۹ اسفند هر سال می باشد مثلا:  دفاتر سال۹8 خود را می بایست در اسفند ماه سال ۹7 دریافت و پلمپ نماید، در صورت دریافت و پلمپ آن طی سال 98 و وجود عملیات مالی در سال 98 دفاترشرکت غیر قابل قبول خواهد شد.

برای پلمپ دفاتر دیگر نیازی به حضور در ارادارت ثبت اسناد نبوده و اینکار هم اکنون از طریق اداره پست انجام می شود. منظور ما از ابتدای سال ۱۳۹۵ است که آیین نامه تحریر دفاتر اصلاح شد ، صرفاً دفاتر روزنامه و کل می باشد.

سازمان ثبت شرکت هاالف ) قبل از آن باید وارد سامانه اظهارنامه ثبت پلمپ دفاتر شوید آدرس آن سامانه ثبت اسنادو املاک کشور است که نشانی آن http://irsherkat.ssaa.ir می باشد.


پستب ) پس از این اقدام باید منتظر ارسال آن از طرف اداره پست به آدرس شرکت و یا موسسه خود باشید.

نکته بسیار مهمی که هنگام پلمپ دفاتر باید مد نظر قراردهید مدل نگهداری آن است که به دو صورت می باشد : دستی و یا ماشینی (نرم افزار)، در مورد نگهداری دستی که تکلیف مشخص است و از همان طریق دفات قانونی اقدام و ارائه خواهد شد ولی در مورد نرم افزار باید دقت داشته باشید ملاک تایید نرم افزار حسابداری و استاندارد بودن ان حوزه مالیاتی است. البته اشتباه نکنید حوزه مالیاتی نوع و مدل را مشخص نمی کند بلکه فرمی را در اختیار شما قرار می دهد که می بایست طبق آن شما معیار انتخاب خود قرار دهید


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۳
امیراستادهاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">