• نویسنده : امیر استادهاشمی
  • بازدید : [۱۹] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: حسابداری ,

شرکت

اگر در حال حاضر فعالیت ندارید و شرکتی ثبت کرده اید اقدامات زیر را انجام دهید: 

۱-عدم فعالیت شرکت ناظر به گذشته می باشد و نمی توان نسبت به آینده یا سال مالی بعد اعلام عدم فعالیت نمود .

۲- جهت اعلام عدم فعالیت باید تشکیل پرونده دارایی نمود و بدون تشکیل پرونده عدم فعالیت معنایی ندارد .

۳- عدم فعالیت شرکت حتما باید در مهلت قانونی یعنی ۴ ماه اول سال مالی (پایان تیرماه) بعد اعلام گردد و اگر خارج از مهلت مقرر باشد شرکت مشمول جریمه مالیاتی خواهد شد

۴-جهت عدم فعالیت شرکت تسلیم دفاتر مالی و اظهارنامه عدم فعالیت ضروری است ، پس هر سال دفاتر مالی شرکت را در مهلت مقرر تهیه نمایید

۵- برای مثال عدم فعالیت سال۱۳۹6 ( اول فروردین لغایت آخر اسفند۹6) تا ۳۱ تیر ماه ۱۳۹7 و با تسلیم دفاتر مالی و اظهارنامه مالیاتی عدم فعالیت شرکت صورت می پذیرد.

۶- عدم فعالیت شرکت را می بایست هر سال اعلام نمود.


ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی