امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

امیراستادهاشمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن درروزگار آشفته امروز ،ارزشی است ماندگار...

اوراق تسهیلات مسکن راچه زمانی بخریم؟

چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۹ ب.ظ


اوراق تسهیلات مسکن

معاملات اوراق تسهیلات مسکن در مهر و آبان ماه همزمان با ایام محرم و صفر کاهش قیمت خواهد داشت و متقاضیان می‌توانند در ماه‌های آینده با قیمت کمتری این اوراق را خریداری کنند.

 

به گزارش افکارنیوز، قیمت اوراق تسهیلات مسکن در دو هفته اخیر نوسانات فراوانی داشته و بعضا تا قیمت ۸۱ هزار تومان نیز افزایش داشته است.

این اوراق در حالی که در دو هفته قبل، تا نزدیک ۸۱ هزار تومان به ازای هر برگه پیش رفت، اما ناگهان در میانه هفته گذشته و ابتدای هفته جاری مجددا به کانال ۷۷ هزار تومانی بازگشت. به گونه ای که کمترین قیمت اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن صادره برای مرداد ماه امسال با نماد «تسه۹۶۰۵» در روز شنبه ۴ شهریور ماه با قیمت ۷۶ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید و در کف قیمتی مرداد ایستاد.

گفتنی است در هفته‌های اخیر گذشته حجم معاملات مسکن بر اساس اعلام فرابورس، کاهش داشته است که این میزان کاهش معاملات، می تواند نشانه ای از تداوم رکود خرید و فروش مسکن باشد.


این در حالی است کارشناس معاملات اوراق مسکن خبر از کاهش قیمت اوراق تسهیلات با نزدیک شدن محرم و صفر می‌دهند.

به علاوه از آنجایی که معمولا تابستان ایام اوج تقاضای خرید و فروش در کشور است، ماه های تیر و مرداد نیز شاهد افزایش تقاضای خرید اوراق تسهیلات مسکن بودیم؛ به خصوص که با افزایش وام جعاله مسکن، تعداد برگه هایی که برای دریافت وام خرید مسکن باید از سوی متقاضی خریداری می شد، افزایش یافت که در نتیجه حجم تقاضای اوراق نیز بیشتر شد از آنجایی که تعداد اوراق منتشره از سوی بانک عامل بخش مسکن تغییری نکرده بود، به دلیل به هم خوردن تراز عرضه و تقاضا، قیمت اوراق کمی افزایش یافت که با انتشار برگه های جدید، جلوی افزایشِ بیشترِ قیمت اوراق تسهیلات مسکن گرفته شد.

با توجه به نزدیک شدن ایام آغاز مدارس و همچنین فرارسیدن ایام محرم و صفر که معمولا حجم معاملات مسکن در ایران کاهش می یابد، افزود: بسیاری از مردم ترجیح داده اند خریدهای خود را به پاییز امسال منتقل کنند؛ به خصوص که بسیاری از پیش بینی ها از تداوم روند فعلی قیمت مسکن خبر می دهد و دورنمایی برای افزایش قیمت مسکن در ماه های آتی وجود ندارد.

با توجه به اینکه احتمال کاهش قیمت اوراق مسکن در دو ماه مهر و آبان وجود دارد، متقاضیان خرید مسکن، اوراق تسهیلات مورد نیاز خود را در ماه های آینده خریداری کنند.

گفتنی است اوراق تسهیلات مسکن تا دو سال از تاریخ صدور قابلیت ارائه به بانک عامل بخش مسکن برای دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن را دارند و تفاوت زمان صدور این اوراق هیچ گونه اولویتی برای ارائه به بانک عامل ایجاد نخواهند کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۲
امیراستادهاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">